Ce sa faci daca ti-a inghetat lichidul de parbriz

Decembrie 20, 2010 de catre ionutg Adaunga un comentariu »

Mi-am cumparat lichid de parbriz pentru iarna de cel putin o luna. De fapt, atunci am pregatit masina pentru iarna. Am schimbat anvelopele (le-am pus pe cele de iarna), m-am asigurat ca lanturile de zapada sunt in portbagaj, ocazie cu care am observat ca langa lanturi este si “capacul de dat pe zapada” (inlocuitorul modern al capacului de la WC), am verificat peria si razuitoarea. Imi lipsea doar lichidul de parbriz. L-am luat de la Real. In final masina era pregatita.


Din nefericire, urmatoarele doua -trei saptamani a fost o vreme foarte insorita, si pentru ca aveam rezervorul de lichid de parbriz aproape plin, nu am completat cu cel de iarna. Apoi am uitat de el.

Mi-am adus aminte acum o saptamana, cand, in trafic fiind, am vrut sa spal parbrizul prin care nu reuseam sa zaresc decat pete de culoare, datorita mizeriei cu care tocmai fusese decorat de o masina din-aceea de deszapezire de-a lui Prigoana. Am apasat pe buton si … nimic. Am mai apasat o data. Tot nimic. Lichidul de parbriz era inghetat complet.

Si-uite-asa a inceput distractia mea din ulimele 5-7 zile. Am incercat tot felul de metode de a dezgheta lichidul de parbriz. In zadar. Dupa primele 2 zile de incercari am ajuns la performanta ca nici pompa nu se mai auzea cand porneste. Mi-a cam dat de gandit. Mi-era teama ca am ars-o.

Ce am incercat :

  1. Prima zi. Plecat cu masina de acasa catre servici (20 minute de mers cu masina), sperand ca se va dezgheta de la caldura degajata de motor. Fals. Peste zi temperatura a fost in jur de 0 grade. Plecat cu masina de la servici catre casa. Verificat din nou. Fals.
  2. A doua zi. Lasat masina pornita pe loc (10 minute), plecat la servici (20 de minute), lasat din nou masina pornita pe loc (10 minute). Total 40 de minute de caldura. Rezultat ? Nimic. De fapt, un rezultat tot a existat. Din acest moment nu s-a mai auzit pompa.  Acelasi program si la intoarcerea de la servici. Sperand ca soarele (foarte bland intr-adevar) din timpul zilei a dezghetat apa, am continuat cu acelasi program (10 minute pe loc inainte de plecare, drumul de 20 de minute, alte 10 minute pe loc acasa). Rezultat?. Nimic. Nici de data asta n-a mai mers pompa. De fapt, incepand cu ziua a doua, pompa a incetat complet sa mai scoata vreun sunet.
  3. Ziua a treia. Completat rezervorul de lichid de parbriz cu lichid de iarna (cumparat cu aproape o luna in urma). Lasat sa actioneze.
  4. Ziua a patra. Verificat daca lichidul completat anterior a reusit sa dezghete ceva. Pompa nu functiona. Implicit problema persista, dar, cel putin solutia din rezervor era lichida de data aceasta.
  5. Ziua cinci. Am repetat pasul 2, de data aceasta avand in rezervor 50% lichid de parbriz de vara 50% de iarna. Rezultat ? Nimic nou.
  6. Ziua 6. Incarcat cu calm si rabdare. Incalzit apa pe aragaz (pana la punctul de fierbere), golit rezervorul de lichid de parbriz si umplut cu apa fierbinte. Repetat procesul de mai sus de 2 ori la o distanta de 2 ore. Intre timp, am folosit si masina, ceea ce inseamna ca si motorul a fost cald. De fiecare data cand goleam rezervorul apa scoasa era inca usor calduta. Rezultat ? Nimic. Absolut nimic nou !
  7. Ziua 7. Verificat siguranta pentru pompa de lichid de parbriz. Siguranta intacta. Incercat demontat rezervor. Imposibil de accesat. Rezultat ? Nimic.
  8. Ziua 8 (astazi). Dupa golirea la jumatate a rezervorului, completat cu 500ml spirt medicinal. Utilizand o seringa, turnat cu grija spirt pe furtunase, atat catre diuza cat si catre rezervor. Operatiunea a avut loc dimineata. Plecat cu masina la servici. Sosit cu masina acasa. Rezultate?.  Pompa a inceput din nou sa se auda, si, aleator, ajunge si ceva apa pe parbriz. Problema rezolvata aproape complet. :)

Concluzie? Daca vi se intampla vreodata sa inghete apa de parbriz in rezervor sau pe furtunase, incercati sa puneti ceva spirt medicinal, si lasati-l cateva ore sa actioneze. Face minuni.

P.S.: Zilele 5,6,7 au fost Vineri, Sambata si Duminica. De Vineri aveam deja intentia de a merge la un service pentru rezolvarea problemei. De altfel, eram aproape convins ca s-a ars pompa. Dar, pentru ca sunt putine service-uri care lucreaza in weekend, si pentru ca ma stresa problema, am continuat cu metode empirice, urmand ca Luni (azi) sau Marti sa merg la un service.

P.P.S: Ce ziceti … m-ar fi pus sa cumpar pompa noua (bineinteles ca de la ei)?

6 comentarii

  1. Haotik says:

    Uni mai zgarciti au pus apa cu spirt, nu a inchgetat dar cumva a ajuns mirosul in masina, 6 luni dupa aceea inca mai mirosea a alcol in masina. Asa ca mare grija cu solutia asta

  2. ciprian says:

    da, problema era pe furtunase, care erau imune la ce turnai in rezervor.

    eu as fi parcat masina vreo citeva ore intr-o parcare subterana sau in garajul inchis al unui prieten, unde temperatura sa fie peste 0 grade.

  3. ionutg says:

    Intr-una din zile a fost soare. Evident, masina am parcat-o la soare… dar fara efect.

    Parcare subterana implica cateva ore petrecute in vreun Mall…

  4. Sanda says:

    Fix problema asta o am si eu…aceleasi etape…doar ca eu o sa ajung direct in ziua 8…sper sa stiu sa bag cu seringa [e cabluri spirt(adica sa pot sa le gasesc capatu) si sa nu mi se fi ars pompa.

  5. maryan says:

    cum am procedat eu dupa 2 saptamani de chin si jale cu mizeria pe parbriz. am luat o galeata de 10 litri , am pus apa fiarta in ea ,si am inceput sa pun usor apa si pe motoras si in bidonas dupa 5 min o scoteam cu un furtun.am repetat de 3 ori si la minus 12 grade am intrat in masina am dat la pompita si surpriza era ca noua.nu mi venea sa cred. si asta dupa ce am pus spirt de 2 ori .alcool si alte nebunii dar in zadar ,,,,bafta {puneti apa si pe tasnitorile acelea din metal pe unde iese apa }.

  6. maryan says:

    nu conteaza daca e gheata pe furtunase.si la mine a fost dar dupa 2, 3 ori dand la pompita apa fiarta a ajuns la gheata si a topito,plus ca e si presiunea de la pompita care o forteaza.dar important este sa pui apa si pe bandoul din plastic unde se ascund futunasele.si cel mai important pe pompita[motoras]acela face toata treaba.

Adauga un comentariu