Nisipurile de Aur, Bulgaria. 5 Ore.

Martie 25, 2008 de catre ionutg Adaunga un comentariu »

Vacanta ... relaxare     Se apropie 1 Mai, si ma gandesc ca mi-ar prinde bine o mini vacanta. In acest scop am analizat rapid ofertele agentiilor de turism pentru perioada Paste – 1 Mai 2008. M-ar interesa ceva pe Litoral… aproape de razele soarelui, ca sa ma dezmorteasca dupa o iarna destul de friguroasa. Vreau sa lenevesc cateva zile … cu gagica si coktailul langa … Chiar as vrea ca in acest tablou sa nu apara vreun Laptop / PDA … Vreau sa uit pentru cateva zile de ele.

La ce concluzie am ajuns ?

Nu merita sa pierd timpul cu ofertele din Romania, pentru ca sunt (dupa parerea mea) exagerat de scumpe in raport cu serviciile oferite. In timp ce vecinii nostri propun oferte din ce in ce mai atractive, riscand un profit aproape de zero, hotelierii de pe litoralul Romanesc cresc tarifele. Si atunci … ce ma leaga pe mine de litoralul Romanesc ? E acelasi soare si la noi si la vecini, aceasi apa … Ba chiar la ei apa e mai curata, pentru ca au avut grija sa o curete, pentru a-si atrage turistii.

“Numarul romanilor din Bulgaria va fi de Paste cel putin la fel precum cel de anul trecut, pentru ca hotelierii au demarat o campanie puternica de promovare. In perioada Pastelui au tarife foarte mici, cu profit aproape zero, cu scopul de a atrage turistii si a promova statiunile de pe litoral pentru sezonul estival”, a precizat Corina Hinkov, directorul agentiei de turism Balkan Air Travel, pentru DailyBusiness

Cum a fost anul trecut? A fost PLIN de turisti romani. Aproape ca nu iti dadeai seama ca esti intr-o tara straina. Toata lumea vorbea romaneste.

Am plecat dimineata devreme din Ploiesti (pe la vreo 3.30-4.00 dimineata) cu gandul ca traficul va fi greu, si ca se va intarzia la Vama. Am ales Autostrada Soarelui (A2) si apoi, drumul European E87 pentru a traversa litoralul romanesc, pentru a intra in Bulgaria pe la Vama Veche. Drumul a fost foarte bun. S-a mers bine, fara aglomeratii sau alte incidente.

La Vama de langa Vama Veche, a trebuit sa platim Rovigneta pentru a intra legal in Bulgaria. M-a costat 5 euro pentru 7 zile. In mai putin de 15 minute am terminat toate formalitatile la vama. M-am legitimat prezentand pasaportul, desi majoritatea turistilor prezentau buletinul. Nu conteaza, … suntem membri ai Uniunii Europene, putem circula liber in cadrul UE. Desi aveam euro la mine, am schimbat la casele de schimb din vama cativa Lei in Leva, pentru a avea in Bulgaria.

road.jpg     Drumul de la Vama pana la Nisipurile de Aur, (sau … Golden Sands cum ii spun internationalii) a fost usor de parcurs, desi in primii aproximativ 40 de kilometri starea carosabilului era precara. Gropi nu avea, pentru ca erau toate astupate (captusite) cu bitum, dar era un pic cam denivelat. 95% din masinile cu care m-am intalnit in trafic aveau numere romanesti.

Inca din primele momente m-a frapat curatenia. Chiar nu am vazut gunoaie pe marginea soselei sau pe camp, asa cum eram obisnuit in Romania. Mi-a placut si organizarea. Toate parcelele de pamant erau utilizate, terenul era lucrat si ingrijit. Nu am observat buruieni.

Nisipurile de Aur     Odata ajuns in Nisipurile de Aur, statiune situata pe Litoralul Marii Negre, la poalele unui deal, acoperit de padure, am simtit aerul curat, dar m-am lovit de aglomeratie. De la plaja la padure, sunt mai putin de 600 de metri. Frumos.

Asa cum am spus, din acel moment, aglomeratia a inceput. Toate strazile statiunii erau pline de autoturisme cu numere romanesti. Toata Romania se mutase in Nisipurile de Aur, Bulgaria. Desi hotelul l-am gasit rapid, a trebuit ca timp de 2 ore (cel putin) sa caut loc de parcare. Toate parcarile cu plata erau pline, toate trotuarele erau pline, orice parcela libera era ocupata de vreo masina. Am parcurs de 3-4 ori statiunea de la cap la coada, pentru a gasi un loc de parcare. Eram dispus sa o las oriunde, doar sa stiu ca e parcata legal. Am fost avertizat de catre cei de la hotel ca daca nu o parchez legal (pe loc de parcare) politia imi va ridica masina, si voi plati amenda. Intr-un final, am gasit la un hotel (inchis in acea perioada) un administrator intelegator care ne-a oferit posibilitatea (mie si inca la vreo 12 persoane) sa parcam masina timp de 4 zile pentru suma de 20 de euro. Am acceptat. Trebuia sa o las undeva.

La receptia hotelului … aglomeratie! Toti romanii vroiau sa se cazeze. Hotelierii Bulgari, desi cunosteau o engleza minima, nu se puteau intelege cu romanii care … injurau si faceau misto in limba materna, fara a depune vreun efort sa comunice in engleza.

Hotel Sunrise     In fine… m-am cazat. La 10 minute dupa ce mi-a venit randul la receptie … eram in camera. Hotel Sunrise, de 3 stele. Curat. Camera proaspat amenajata, aer conditionat, bar, televizor, telefon … si toate cele.

Trebuia sa ma odihnnesc. Eram obosit. Lucrurile pareau promitatoare.

2 comentarii

1. Luca Fanel says:

Anul trecut am fost la Hotelul Kristal,in Nisipurile de aur,nu vreau sa-l laud dar hotelul este fain si serviciul in camera la fel.Cand m-am cazat am intrebat de parcare daca se plateste sau daca se da vreun tichet de parcare sa-l pui pe parbriz si mi s-a spus sa parchez in fata hotelului ca este gratis,bininteles ca am gasit un loc,fata in fata cu alta masina,unde nu era nici interzis si nici nu incomoda.Nu a durat mai mult de 20 min. si masina mi-a fost ridicata de politie chipurile,m-am dus la politie am platit 76 leva si cand am cerut chitanta m-a dat afara pe usa,aia a fost spaga.Atentie cand va cazati la hotel sa cereti tichet de parcare,indiferent de hotel ,fiecare are cate un individ in personal care este bara/bara cu politia,el da telefon si imediat apare masina de ridicat masini,asa ia si el cota parte din spaga.Daca va cazati la hotelul Kristal vedeti ca este un tip slabut ,cu chelie,curg hainele de pe el,este serviabil,chiar va conduce pana in camera,vorbeste fluent engleza si este tot timpul zambaret.Atentie mare la acest tip.