Politica de vanzare pe timp de criza

Aprilie 12, 2010 de catre ionutg Adaunga un comentariu »

In ultima perioada am fost nevoit sa vizitez magazinele de mobila din Ploiesti, pentru a achizitiona ceva mobila pentru locuinta.

Astfel, am alergat din magazin in magazin, crucindu-ma uneori de pretul cu care aveau unii tupeul sa vanda niste bucati de PAL colorat. Dar nu asta m-a deranjat, pentru ca, in final fiecare isi vinde produsul cu cat il duce capul.

Ce mi s-a parut ciudat este programul magazinelor de profil. Majoritatea au program de la 9 (sau 10) de dimineata, pana la ora 18 dupa-amiaza. Sunt cateva care inchid la 19, si foarte putine au program si Sambata, pana pe la ora 13-14. Astfel, pentru marea majoritate dintre noi, cei care avem servici, de la ora 16:30 ( cand iesim de la servici), si pana la ora 18:00 cand incep sa inchida magazinele nu ramane prea mult timp de “vizitat”.

Si ce faci daca trebuie sa mai astepti pe cineva care termina programul la 17:30 inainte de a ajunge la magazinul de mobila, ca … asa e la … privat ? Nu-ti ramane decat sa … te teleportezi in fiecare magazin, sa cauti ceea ce urmaresti.

In aceeasi situatie sunt si alte tipuri de magazine, dar parca astea au cel mai ciudat program. Si-acum, in vreme de criza, ce fac ei sa creasca/mentina vanzarile? Fac reduceri la niste preturi oricum umflate, dar practica un program de lucru inadecvat vanzarii.
De ce nu se adapteaza? In felul acesta pierd (consider eu) destul de multi clienti, care, din lipsa timpului prefera sa cumpere de la magazine gen IKEA, care au program prelungit, si unde poti gasi cam toata gama de produse.

1 comentariu

  1. bogdan b says:

    Rationamentul ar fi ca… si vanzatorii acelor magazine sunt tot oameni 😉

Adauga un comentariu