Cea mai ieftina masina (noua) din lume !

Ianuarie 11, 2008 de catre ionutg Adaunga un comentariu »

E oficial, a fost lansata! Daca pana acum cateva luni nu as fi crezut posibil ca o masina sa coste cat un calculator (/laptop) mai performant, de-acum sunt nevoit sa cred acest lucru, deoarece … se intampla ! India, tara cu o populatie impresionanta, dar si cu un nivel general de trai scazut, a reusit sa sparga recordurile momentului. Tata Motors, cea mai cunoscuta companie producatoare de autoturisme din India, a lansat cu ocazia Salonului Auto de la New Delhi, modelul Tata Nano, sau Masina Poporului, asa cum au numit-o producatorii. Discursul lui Rata N Tata (Directorul General al Tata Motors), in cadrul ceremoniei de lansare, contine urmatorul pasaj :

“Am observat familii ce calatorind cu vehicule pe doua roti – tatal conducand scuterul, copilul asezat in fata sa, sotia in spatele sau, tinand in brate un copil mai mic. Aceasta m-a facut sa ma gandesc daca s-ar putea concepe o masina sigura, accesibila, pentru orice tip de vreme (conditii meteo), pentru o asemenea familie. Inginerii si proiectantii de la Tata Motors s-au straduit cat de mult au putut, pentru ca in patru ani de zile sa atinga acest obiectiv. Astazi, avem intr-adevar Masina Poporului, care este accesibila, si totusi construita pentru a indeplini standardele de siguranta si emisii poluante, avand un consum redus de carburant. Suntem bucurosi sa prezentam Masina Poporului catre India, si speram ca va aduce bucuria, mandria si utilitatea detinerii unei masini pentru multe familii ce au nevoie de mobilitate. “

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

Cu cei 2 cilindri ai sai, si cu o capacitate cilindrica de 624cc, Tata Nano dezvolta 30cp, avand un consum mediu urban de 4,2l/100km. Momentan este singura motorizare disponibila, pe benzina.

Din punctul de vedere al dotarilor, masina va fi livrata in 3 configuratii : Standard si Deluxe si Luxury, ajungand ca varianta sa atinga pretul de 2500$. Dotarile de top cuprind Aer Conditionat, Geamuri Electrice, Inchidere Centralizata, Proiectoare de Ceata, Jante Stilizate, Volan in 3 Spite.

Tata NanoTata NanoTata Nano118013529cc-1_1.jpg

Tata NanoTata NanoTata NanoTata Nano

Tata NanoTata NanoTata NanoTata Nano

Tata NanoTata NanoTata NanoTata Nano

Tata NanoTata NanoTata NanoTata Nano

Tata Nano

Desi nu sunt un mare fan al masinilor de dimensiuni reduse, sau … “masini de oras” cum le numesc unii, pot sa spun ca salut cu entuziasm reusita celor de la Tata Motors. Sunt convins ca vor ridica stafeta in acest mod mai multor companii producatoare de autoturisme, si ma refer in special la cele de renume.

Nu am mare incredere in calitatea Masinii Poporului, dezvoltata de catre cei de la Tata Motors, dar, initial nici in Dacia Logan nu prea au avut multi incredere. Intre timp s-a dovedit ca Dacia Logan a fost net superioara Daciei Solentza, de ale caror probleme se ferea toata lumea. Si pentru ca veni vorba de Dacia Logan, tin minte cum cei de la Renault se laudau ca vor lansa o varianta de 5.000 de euro, ceea ce nu s-a intamplat niciodata. Descurajant este faptul ca variantele de top ale Daciei Logan ajung sa se compare la pret (uneori chiar sa le intreaca) cu variante ale unor marci consacrate, avand dotari asemanatoare.

Ma bucur ca cei de la Tata Motors au reusit sa lanseze o masina sub 1.800 de euro, cu Aer Conditionat, Geamuri Electrice, Inchidere Centralizata, dotari pe care Dacia Logan (care se vrea tot Masina Poporului, dar in Romania) le pune la dispozitia clientului pe variante ce costa peste 7.000 de euro.

Stiu ca mana de lucru este mult mai ieftina in India, stiu ca cerintele sunt mai mici acolo, dar Tata Nano, conform oficialilor ar respecta standardele de poluare EURO 4, ceea ce ma face sa cred ca s-a depus ceva efort la proiectarea masinii. Gandindu-ma ca cei de la Dacia au anuntat in anul in care a fost lansat Loganul ca ar avea in jur de 350euro profit la fiecare exemplar vandut din modelul de baza, si considerand ca cei de la Tata Motors au profit la vanzarea unui model din Tata Nano, ajung la concluzia ca adevaratele costuri de productie pentru un autoturism sunt mult mai mici decat cele anuntate.

Din punctul de vedere al securitatii si sigurantei, stiu sigur ca nu as vrea sa ma aflu intr-o Tata Nano in cazul unui impact, fie el si la 30km/h. Marele avantaj fata de (concurentul sau direct) Matiz este ca are motorul mult mai usor, construit din aluminiu, si pozitionat in partea din spate a masinii. Acest lucru elimina pericolul leziunilor la picioare ale pasagerilor din fata, problema pe care Matiz-ul inca nu a reusit sa o rezolve.

Rotile minuscule ma pun in dilema cand ma gandesc cum s-ar descurca Tata Nano cu gropile de la noi. Stiu totusi ca si in India drumurile nu sunt chiar cele mai netede, ceea ce inseamna ca ar fi proiectata si pentru asa ceva.

4 comentarii

  1. Benescu Finita says:

    Grozav!Vreau sa cumpar! Dati-mi detalii, va rog. Multumesc

  2. george says:

    cum o pot comanda /daca se poate…si daca nu de ce ?

  3. Ovidiu says:

    din cate am vazut eu are doar o oglinda ceea ce ma face sa cred ca cealalta oglinda pusa la dotari optionale si nu in dotarile standard.

  4. buzgurila valentin says:

    mar interesa si pe mine un astfel de autoturism cu as putea comanda?

Adauga un comentariu