Granita dintre fictiune si realitate

Noiembrie 30, 2007 de catre ionutg Adaunga un comentariu »

Lumea VirtualaCa parte componenta a tendintei de indobitocire a tineretului, au fost dezvoltate o serie de jocuri online, prin care acestia pot interactiona, intr-o lume virtuala, pe care, de cele mai multe ori, si-o construiesc cu propria imaginatie. Multi ajung sa refuleze in acele lumi virtuale. Unii ajung sa se rupa complet de realitate. Altii … raman blocati in lumea virtuala.

Gravitatea acestei probleme este din ce in ce mai mare, pe masura ce tineri din intreaga lume devin dependenti, renunta la activitatile din viata de zi cu zi. S-a ajuns in stadiul in care exista cateva exemple care au renuntat complet la viata datorita dependentei de aceste jocuri.

Din punctul de vedere al producatorilor, sau al celor care promoveaza aceste jocuri, dependenta este cea mai multumitoare consecinta. Tot ce acestia isi doresc, este ca tinerii sa se joace din ce in ce mai mult, sa foloseasca din ce in ce mai multe resurse din viata reala , pentru a le genera acestora profituri din ce in ce mai mari.

Nu-i de mirare ca poti intalni pe strada tineri care se cred prin nu stiu ce joc de samurai sau … cu nave cosmice.

Cel mai grav aspect este cel legat de promovarea violentei. Stirile de la ora 5 sunt pline de soti care si-au batut nevasta cu toporul, sau neveste care si-au batut barbatii cu tigaia. Si asta se intampla cu niste persoane care nu au fost intoxicati in copilarie cu violenta la televizor sau pe calculator. In cativa ani, atunci cand copii de azi vor deveni maturi (daca se va intampla asta vreodata) vom ajunge sa vedem la aceleasi stiri, cum sotul si-a omorat sotia crezand ca e Klingoniana, iar sotia si-a omorat sotul pentru “a face level”.

Majoritatea jocurilor electronice actuale contin violenta. Aproape toate strategiile se invart in jurul ideii de razboi. Oare… strategia poate fi aplicata doar intr-un razboi? Exista doar strategie militara? Din nefericire sunt foarte putine jocuri ce au la baza o strategie economica.

Jocurile online (multiplayer) pornesc de la ideea de “a ucide”. Fie ca ucizi monstri, fie ca ucizi alte caractere (personaje) … violenta este promovata. Aceste jocuri prezinta o lume magica, in care personajele pot reinvia de cate ori doresc si pot efectua vraji impresionante. Stiu ca imaginatia joaca un rol important pentru un copil, dar, imaginatia ar putea fi folosita in mai multe scopuri, nu doar intr-o directie violenta.

Este dureros atunci cand realizezi ca dependenta a pus stapanire pe un asemenea jucator. Cel putin la fel de dureros este atunci cand acesta refuza sa manance, doar pentru a castiga un nivel in plus … Cel mai grav este ca, pentru niste numere, pentru niste iluzii, acestia renunta la aspecte din viata reala. Nu mai ies in oras cu prietenii, nu se mai plimba prin parc, nu mai ies afara sa se joace cu mingea … Singurii lor prieteni sunt in joc …

1 comentariu

  1. Bogdan says:

    Nu uita cazurile in care se uita atunci cand e joc si cand e realitate. Adica ceva de genul acesta: http://www.posedsandero.com/2011/01/08/browser-based-games-realitate-vs-roleplay/

Adauga un comentariu