De ce Blackberry si nu Android ca telefon de servici

Iunie 24, 2011 de catre ionutg Adaunga un comentariu »

Plecand de la indemnul lui Catalin la articolul de aici, am hotarat sa scriu acest articol. Folosesc zilnic ambele tipuri de platforme mobile, deja de vreo doua luni, timp in care am avut posibilitatea sa-mi fac o parere despre avantajele oferite de fiecare.

Ce-mi doresc eu de la un telefon de servici?

  • Durata rezonabila de viata a bateriei
  • integrare cat mai buna cu serviciile de email/agenda/contacts
  • sa fie rezistent (la lovituri, zgarieturi)
  • sa pot scrie usor emailuri/mesaje
android-vs-blackberry

blackberry-curve-8520-2 Blackberry inca de la inceputurile sale a fost proiectat ca un terminal mobil pentru oamenii de afaceri. Inca din primele randuri precizez ca integrarea Blackberry-ului cu Microsoft Exchange Server (pentru email, agenda, task-uri, to-do, address book) nu poate fi depasita calitativ de nici o alta alternativa a momentului. Exista posibilitatea de a creea filtre pentru emailurile ce doresc a fi descarcate de pe server, se pot efectua cautari in lista de emailuri (dupa expeditor sau subiect) si se port ordona emailurile dupa data, expditor sau subiect. Majoritatea terminalelor Blackberry au tastatura QWERTY, aceasta fiind ideala pentru scris emailuri, iar durata mare de viata a bateriei, caracteristica telefoanelor RIM le face foarte utile pentru cei care vorbesc mult.

Un alt punct forte al telefoanelor Blackberry este dat de nivelul ridicat de securitate. Consider ca atat emailurile cat si orice alta informatie stocata in telefon este confidentiala, in special daca acel telefon este folosit pentru servici. Astfel, riscul accesului la acele informatii in cazul pierderii telefonului (sau alte tentative de furt de informatii) este foarte mic atunci cand se foloseste un Blackberry.

Pentru organizatii mari, Blackberry pune la dispozitie o intreaga infrastructura IT pentru managementul terminalelor mobile (Blackberry Enterprise Server), prin care se pot efectua modificari de la distanta asupra telefoanelor.

Un alt aspect care-mi place la Blackberry este ca permite doar customizari minime. Imi doresc ca telefonul de servici sa functioneze la parametri maximi in orice moment. Nu vreau sa se blocheze, nu vreau sa-si piarda semnalul sau memoria, nu vreau sa se opreasca vreo convorbire chiar atunci cand devine mai interesanta. Prin faptul ca acesta nu permite foarte multe personalizari, se asigura integritatea, fiabilitatea si performanta sistemului de operare Blackberry.

Pentru mine, Blackberry este un fel de swiss knife atunci cand sunt la servici.

htc-desire In ceea ce priveste Android, acesta reprezinta pentru mine platforma mobila ideala pentru socializare, informare, audio-video si divertisment.

Principalul avantaj al platformei Android este flexibilitatea, si posibilitatea de customizare. Exista aplicatii gratuite pentru absolut orice necesitate. (daca vreunul dintre voi doreste o aplicatie pentru Android pe care inca nu a gasit-o in Android Market, sa ma contacteze, si promit ca vom lucra impreuna). Android prezinta suport pentru aplicatii multimedia, iar browserul web este net superior fata de cel de pe Blackberry.

Android este clar user-friendly, cu o interfata simpla si intuitiva, dar sta mai prost la securitate. In ceea ce priveste durata de viata a bateriei, atunci cand este folosit ca telefon de servici, aceasta este foarte scurta.

1 comentariu

  1. Louise says:

    faina comparatia, dar inca din titlu ai gresit. “Serviciu” este forma corecta, si nu “servici”.

Adauga un comentariu